Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Кафедра педагогіки i психологіїНа головну

Кафедра педагогіки i психології

 

Телефон: (0332) 24-71-52

Електронна адреса: vippo-lutsyuk@ukr.net

Історична довідка:

Кафедра в структурі інституту функціонує з 1 вересня 1993 року. Завідувачами були кандидати наук, доценти М. І. Гей, Є. А. Дурманенко, В. С. Петрович, Л. О. Щоголєва, В. В. Вітюк.

Василь Олександрович Сухомлинський стверджував:

«Якщо педагогіку можна порівнювати з майстернею, де творяться складні прилади, — то психологія в цій майстерні — найскладніші інструменти. Не буде інструментів, або вони стануть неточними — від майстерні залишаться одні стіни»

 

 

Завідувач кафедри — Анатолій Михайлович Луцюк, кандидат педагогічних наук, доцент. Закінчив аспірантуру при Інституті педагогіки НАПН України, захистив кандидатську дисертацію зі спеціальності 130001 «Теорія та історія педагогіки» на тему «Педагогічна майстерність у творчій спадщині Василя Сухомлинського». У науковому доробку — дві монографії та майже 40 наукових та навчально-методичних статей. Працює над науково-методичною проблемою «Педагогічна майстерність як складова професійної компетентності».

 

 

Наукова тема кафедри: «Підвищення рівня професіоналізму педагогів як умова інноваційного розвитку освіти»

 

На кафедрі працюють:

Валентина Василівна Вітюк — проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент. Науково-методична проблема: «Інноваційні технології професійного розвитку педагогів в умовах неперервної освіти»
Олександр Йосипович Дем’янюк — доктор історичних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи та моніторингу якості освіти. Науково-методична проблема: «Цивілізаційний вибір України»
Петро Аристархович Кліш — кандидат педагогічних наук, доцент . Науково-методична проблема: «Комунікативна компетентність як важлива складова професіоналізму педагогів»
Тетяна Петрівна Остапйовська — кандидат педагогічних наук, доцент. Науково-методична проблема: «Впровадження інноваційних технологій в роботі з батьками як складова підвищення професіоналізму педагога»
Неля Володимирівна Кінах — кандидат економічних наук, доцент. Науково-методична проблема: «Формування економічних компетентностей педагога та учня»
Оксана Володимирівна Нечипорук — кандидат педагогічних наук, доцент. Науково-методична проблема: «Іншомовні компетентності як передумова професійного розвитку педагога»
Надія Михайлівна Ткачук — кандидат педагогічних наук. Науково-методична проблема: «Підготовка вчителів до формування життєвих компетентностей учнів профільної школи»
Олександр Ігорович Остапйовський — кандидат психологічних наук, в. о. доцента. Науково-методична проблема: «Професійна ідентичність педагога: психолого-педагогічний аспект»
Лариса Іванівна Турчина — старший викладач. Науково-методична проблема: «Психологічне забезпечення успішної професіоналізації педагогів»

 
Арсен Вікторович Гребенюк — старший лаборант

 

Науково-педагогічні працівники використовують у роботі зі слухачами інноваційні навчальні технології: інформаційні, проблемні, розвивальні, проектні, інтерактивні, індивідуальні, модульні, ігрові, інтегративні, дистанційні. В останні роки на кафедрі приділяється увага одному з актуальних напрямів діяльності — вивченню європейського досвіду у сфері післядипломної освіти та його практичному використанню для підвищення викладацького професіоналізму, а також ефективності забезпечення науково-методичного змісту курсів. Мотиваційним обґрунтуванням такого підходу є входження системи освіти України у Болонський процес і перехід шкіл на новий зміст, структуру і 11-річний термін навчання.

 

Метою діяльності кафедри є наукове педагогічне і психологічне забезпечення системи післядипломної педагогічної освіти в області, підвищення кваліфікації й перепідготовки керівних кадрів та педагогічних працівників в умовах інноваційного розвитку, а також здійснення дослідницько-експериментальної роботи та впровадження її результатів у навчально-виховний процес освітніх закладів.

 

Завданням кафедри педагогіки і психології залишається узагальнення набутих педагогічними працівниками на попередніх етапах фахових знань, умінь, навичок, перетворення їх у систему фахової компетентності, надання їм допомоги в подальшому особистісному розвитку. Саме при такому підході підвищується рівень професіоналізму вчителя, вихователя, методиста, керівника освітнього закладу. Тому процес навчання педагогічних працівників розглядаємо не стільки як надання їм певної кількості знань з педагогіки і психології, а, насамперед, як шлях до професійного зростання на основі стимулювання розвитку творчого потенціалу особистості.

 

Основні напрямки діяльності:

Ø Постійне поглиблення знань з педагогіки і психології через використання інноваційних технологій навчання дорослих у післядипломній освіті педагогів.

Ø Організація безперервної психолого-педагогічної освіти з використанням андрагогічних аспектів в процесі підвищення кваліфікації вчителів.

Ø Стимулювання формування професійної компетентності дорослих через аспекти акмеологічного підходу до розвитку професійної творчості педагогів.

Ø Використання передових методик і технологій навчання, адекватних особливостям освіти дорослих, їхнім можливостям і потребам, цілям, завданням, змісту та обраним формам навчання.

Ø Інформаційна насиченість змісту та форм навчання; науковість, послідовність, системність знань, що передаються слухачам у процесі навчання; зв’язок форм навчання з практикою професійної та функціональної діяльності; опора на інформацію, яка здобувається слухачами самостійно.

Ø Врахування особливостей психології, фізіології навчання дорослих; індивідуальних особливостей, здібностей, можливостей, освітніх потреб та досвіду життєдіяльності.

Ø Поєднання масової, колективної, групової та індивідуальної роботи, диференційованих і недиференційованих форм забезпечення вільного обміну думками та інформацією у процесі навчання, взаємонавчання слухачів.

Ø Створення сприятливих умов для плідної самостійної діяльності слухачів, вільного доступу до інформації, широке використання наочності, технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки.

Ø Виокремлення загальнокультурних параметрів сучасного вчителя і включення їх в андрагогічну модель підготовки педагогів у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти.

 

Науково-педагогічні працівники використовують у роботі зі слухачами інноваційні навчальні технології: інформаційні, проблемні, розвивальні, проектні, інтерактивні, індивідуальні, модульні, ігрові, інтегративні, дистанційні. В останні роки на кафедрі приділяється увага одному з актуальних напрямів діяльності — вивченню європейського досвіду у сфері післядипломної освіти та його практичному використанню для підвищення викладацького професіоналізму, а також ефективності забезпечення науково-методичного змісту курсів. Мотиваційним обґрунтуванням такого підходу є входження системи освіти України у Болонський процес і перехід шкіл на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання.

Про інноваційну та дослідно-експериментальну роботу кафедри педагогіки і психології за 2016 рік

Інформаційно-видавнича діяльність за 2016 рік