
Сьогодні:
18 червня 2020 року відповідно до плану роботи Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти проведено онлайн круглий стіл «Розвиток фахової компетентності педагогів у контексті модернізації змісту освіти». Ініціатором заходу була кафедра теорії та методики викладання шкільних предметів.
Незважаючи на складну ситуацію в країні, пов’язану з гострою респіраторною хворобою COVID-19, географія учасників круглого столу була досить широкою (м. Київ, м. Дніпро, Тернопільська, Вінницька, Черкаська та Волинська області), які представляли заклади вищої освіти і заклади загальної середньої освіти України та нашої області.
Із вітальним словом до учасників звернувся директор Олешко П. С., кандидат історичних наук, доцент, який наголосив на значущості теми заходу в умовах реалізації реформи Нової української школи та вимог дистанційної освіти.
Заступник директора з наукової та міжнародної діяльності, кандидат педагогічних наук Ткачук Н. М. ознайомила учасників круглого столу з результатами дослідження щодо шляхів удосконалення професійної компетентності педагогів і визначення ролі та стратегій ВІППО у професійному розвитку сучасного вчителя.
Активну участь у дискусії та обговоренні напрямків розвитку фахової компетентності педагогічних кадрів у сучасних умовах взяли науковці, представники громадських організацій:
— Ремех Тетяна Олексіївна, завідувач відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук;
— Степанюк Алла Василівна, професор кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін, керівник центру природничої освіти та науки Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка;
— Іванов Валерій Феліксович, доктор філологічних наук, президент МБФ «Академія української преси»;
— Паздрій Віталій Ярославович, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва КНЕУ імені В. Гетьмана, доцент кафедри професійної та вищої освіти Університету менеджменту освіти, генеральний директор компанії інтелектуальних технологій;
— Араджионі Маргарита Анатоліївна, кандидат історичних наук, керівник проєкту «Культура добросусідства» НГО «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток»;
— Мартинюк Олександр Семенович, професор кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів, доктор педагогічних наук;
— Муляр Оксана Петрівна, завідувач кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів, кандидат педагогічних наук;
— Хлібовська Ганна Миколаївна, доцент кафедри всесвітньої історії СНУ імені Лесі Українки, кандидат історичних наук.
Наукове зібрання стало гарною нагодою осмислити нові державні стандарти як орієнтир у визначенні змісту розвитку фахової компетентності педагогів, інтеграцію теоретичної та практичної підготовки вчителів у контексті розбудови Нової української школи, технологічні підходи до навчання осіб з особливими освітніми потребами, інноваційні інформаційно-комунікативні ресурси та цифрові технології в освітньому процесі. Актуальність питань, які обговорювалися під час круглого столу, є для освітянської спільноти ще однією нагодою проаналізувати набутий досвід із урахуванням сучасних реалій системи освіти, науково обґрунтувати перспективи розвитку фахової компетентності педагогів у контексті модернізації змісту освіти, зробити гідний внесок у справу збагачення концептуального потенціалу української педагогічної науки.