Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Інструктивно-методична нарада за підсумками роботи у 2016/2017 навчальному році та основними напрямками роботи у 2017/2018 навчальному році для спеціалістів, методистів з дошкільної освіти

Чер 17
14
Переглянути фото події

14 червня згідно з річним планом ВІППО відбулася інструктивно-методична нарада за підсумками роботи у 2016/2017 навчальному році та основними напрямками роботи у 2017/2018 навчальному році для спеціалістів, методистів з дошкільної освіти РММК області.

 

Олена Березіна, методист відділу початкового навчання і дошкільного виховання, поінформувала присутніх про підсумки Всеукраїнського фестивалю-огляду кращого досвіду з організації просвіти батьків вихованців дошкільних навчальних закладів «Джерело батьківських знань», який проводився з 1 лютого по 31 травня 2017 року. Кращими визнані матеріали Любешівського дошкільного закладу № 3, завідувач Матейчик Н. М. Спільними зусиллями учасників наради відібрано найбільш вдалі світлини з фотоквесту «Дитячий садок — територія дитинства».

 

Ірина Шинкарук, завідувач відділу новацій та передових педагогічних технологій, повідомила про організацію та проведення ХХІІ обласної виставки дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Волині», єупинилася на тематиці та змістовому наповненні експозиційних матеріалів, які повинні відображати здобутки освітян області в розв’язанні актуальних проблем розвитку освіти, проаналізувала типові помилки, допущені авторами поданих матеріалів, та надала рекомендації щодо їх оформлення.

 

Світлана Єндрущук, завідувач відділу початкового навчання і дошкільного виховання, розповіла про Концепцію «Нова українська школа», що була схвалена урядом у грудні 2016 року. За словами міністра освіти і науки Лілії Гриневич, українська освіта як 50 чи 70 років тому досі орієнтована на накопичення знань. І це в той час, як цивілізований світ орієнтується на вміння застосовувати знання на практиці: «Ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи компетентностей». Нова школа має намір стати «школою компетентностей», яка буде враховувати індивідуальні здібності кожної дитини.

 

Олена Березіна зазначила, що розвиток дошкільної освіти залишається одним із пріоритетних напрямів державної політики у галузі освіти. Основні завдання у 2017/2018 році — створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі. Це сприятиме своєчасному становленню і всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини, формуванню її фізичної і психологічної готовності до нової соціальної ролі.

 

Необхідно продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища дошкільного навчального закладу, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини. Сучасний дошкільний навчальний заклад має бути позитивним, динамічним простором, що оптимізує розвивальний потенціал дітей.

 

Організація освітньої діяльності в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інших нормативно-правових актів.

 

Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти — державним стандартом, виконання вимог якого є обов’язковим для усіх дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, інших форм здобуття дошкільної освіти.

 

Березіна О. М., методист відділу початкового

навчання і дошкільного виховання