Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Семінар методистів природничих дисциплін районних (міських) методичних кабінетів, об′єднаних територіальних громад

Жов 17
25
Переглянути фото події

Новій школі потрібен компетентний педагог, який не тільки володіє певними знаннями й уміннями, а здатний до творчих нестандартних рішень, готовий до змін та інновацій. Тому завданням методичної служби є створення оптимальних умов і сприяння розвитку професійної компетентності кожного вчителя, враховуючи його індивідуальні можливості, підготовленість та майстерність. Цим питанням був присвячений семінар методистів природничих дисциплін районних (міських) методичних кабінетів, об′єднаних територіальних громад «Удосконалення системи науково-методичної роботи як шлях підвищення професійного рівня, розвитку творчості педагогів», який відбувся 25 жовтня 2017 року. Захід проходив на базі закладів загальної середньої освіти міста Луцька: ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, НВК № 26, гімназії № 21 імені Михайла Кравчука, НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів № 7 — природничий ліцей», педагоги яких створили чудові умови для продуктивної співпраці, а головне, щедро поділилися своїми творчими напрацюваннями та здобутками.

 

Про створення оптимальних умов для розвитку творчості вчителя та учня Нової української школи на засіданні круглого столу говорили: З. Б. Лещенко, начальник управління освіти Луцької міської ради, Н. В. Григор’єва, завідувач відділу природничих дисциплін Волинського ІППО, С. В. Куляк, завідувач міського методичного кабінету, М. Р. Кащенюк та Л. М. Мацюк, методисти відділу природничих дисциплін Волинського ІППО, В. А. Грищук, директор ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2.

 

Методист міського методичного кабінету Л. Б. Сушик презентувала основні напрямки своєї роботи щодо координації творчої самореалізації вчителів природничих дисциплін у площині акмеологічного підходу. На продовження теми до присутніх звернулися: Н. С. Пушкар, народний вчитель України, Н. А. Синя, заслужений вчитель України, вчитель НВК «Гімназія № 14 імені Василя Сухомлинського», О. Б. Рибка, учитель географії НВК № 9, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».

 

Одним із актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку шкільної природничої освіти є STEM-орієнтований підхід до навчання. Цій тематиці були присвячені виступи педагогів НВК № 26. Зокрема, І. О. Леуш, директор навчально-виховного комплексу акцентував увагу присутніх на матеріально-технічній базі закладу, оптимальне використання якої сприяє успішному впровадженню STEM-освіти. Вчитель географії Т. В. Федонюк та хімії М. Б. Трофімук продемонстрували можливості використання поліекранних технологій у навчанні.

 

Завдяки аргументованому виступу О. І. Поляниці, вчителя біології СЗОШ І-ІІІ ступенів № 5, а також учасників учнівської студії телекомунікаційного проекту SIEG, яка працює у школі з 2015 року, учасники семінару мали можливість переконатися у тому, що природничі дисципліни варто вивчати у комплексі.

 

О. О. Ковальчук, директор гімназії № 21 імені Михайла Кравчука, а також заступник директора О. В. Мартинюк у виступах відмітили, що лише успішний і компетентний педагог може підготувати всебічно розвинених, критично мислячих учнів, патріотів з активною життєвою позицією, здатних вчитися впродовж життя.

 

Вчителі географії, біології, фізики та хімії гімназії (М. П. Стасюк, Т. Можар, Г. В. Ягенська, В. Захарчук, Н. В. Бобак, Є. Дмитрук) провели з учасниками семінару методичний тренінг «Формування навчальних компетентностей учнів через розвиток компетентностей педагогів».

 

Досвідом створення в школі STEM-орієнтованого навчального середовища як сукупності умов для інноваційного розвитку особистості вчителя та учня поділилася Н. В. Карюк, директор НВК «ЗОШ І-ІІ ст. № 7 — природничий ліцей». Заступник директора О. В. Лотоцький розповів про співпрацю школи з вищими навчальними закладами та громадськими організаціями.

 

Учасники семінару мали можливість побувати на засіданні міської творчої групи вчителів природничих дисциплін (О. І. Поляниця, С. В. Козлович, Г. В. Мельничук, Л. М. Савочка, Ж. М. Ільчук, Л. Л. Шевчик, О. М. Бельська, Л. П. Савлук) та долучитися до проектування інтегрованих уроків.

 

Можливості реалізації наскрізних ліній предметів природничого циклу засобами позакласної роботи присутні побачили на прикладі виступу шкільної агітбригади екологічного спрямування.

 

На завершення семінару відбувся обмін думками щодо нових форм та методів науково-методичної роботи, впровадження кращого педагогічного досвіду шкіл міста Луцька задля підвищення професійного рівня, розвитку творчості педагогів.

 

Н. В. Григор’єва, завідувач відділу природничих дисциплін