Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Обласний проблемний семінар для учителів української мови і літератури «Застосування інноваційних освітніх технологій на уроках української мови та літератури»

Жов 17
25
Переглянути фото події

25 жовтня 2017 року на базі комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 -ліцей» відбувся обласний проблемний семінар для учителів української мови і літератури «Застосування інноваційних освітніх технологій на уроках української мови та літератури».

 

«Технології ніколи не замінять учителя. Але педагог, що активно застосовує технології для розвитку своїх учнів, замінить того, хто ними не володіє», — говорить Шеріл Нуссбаум-Біч, член Міжнародного товариства з технологій у галузі освіти. Із таким твердженням важко не погодитися. Сьогодні, у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі, рівень освіти та її вплив на особистісній розвиток дитини значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях, які розвивають компетентнісний підхід до навчання. Без застосування інноваційних технологій якісна шкільна освіта у XXI столітті неможлива. Отож варто крок за кроком, переборюючи інертність і неготовність до сприйняття інновацій, долати шлях до оволодіння компетентностями, формуючи в учня внутрішню готовність до прийняття рішень, застосування набутих знань у будь-яких життєвих ситуаціях. І головною дійовою особою у цьому процесі стає учень.

 

«Освіта XXI століття — це освіта для людини. ЇЇ стрижень — розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни».

 

Забезпечити реалізацію цих вимог можна лише використовуючи інноваційні освітні технології. Упровадження інновацій неможливе без педагога-дослідника, який володіє системним мисленням, розвиненою здатністю до творчості, сформованою й усвідомленою готовністю до інновацій. Це педагоги інноваційного спрямування, їм властиві чітка мотивація діяльності та викристалізувана інноваційна позиція, здатність не лише включатися в інноваційні процеси, але й бути їх ініціатором.

 

Саме таким педагогом є Парадовська Тетяна Миколаївна, учитель української мови і літератури Луцького НВК «ЗОШ № 22-ліцей», з якою мали нагоду зустрітися учасники обласного семінару. Педагог ознайомила присутніх із універсальним електронним довідником учителя — власним віртуальним кабінетом.

 

ХХІ століття — час прискореного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Сучасний учитель має вільно володіти такими технологіями, щоб не просто передавати знання наступним поколінням, а й навчити якісно користуватися новітніми технологіями. Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі стає інструментом забезпечення успіху Нової української школи, бо суттєво розширює можливості педагога, оптимізує освітні процеси, формуючи в учня важливі для нашого сторіччя компетентності.

 

Тетяна Миколаївна Парадовська продемонструвала етапи роботи над портфоліо як засобом представлення власної педагогічної діяльності. Ці напрацювання педагога стануть у нагоді вчителям, що планують атестуватися.

 

У закладі, який відвідали учасники семінару, ведеться систематична робота з обдарованими учнями, що не раз були переможцями олімпіад із української мови і літератури, мовних і літературних конкурсів. Адже лише на конкурсі імені Тараса Шевченка від закладу брали участь три учениці й усі троє стали переможцями фінального етапу, а учениця 5 класу посіла перше місце й сьогодні отримує стипендію Президента України. Ця ж учениця здобула перше місце на загальнонаціональному етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Це вихованка Тетяни Миколаївни — Крамар Соломія. Парадовська Т.М. поділилася з присутніми особливостями роботи з обдарованим учнями та підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. А директор школи Кучер Лариса Віталіївна презентувала навчальний заклад та методоб’єднання учителів української мови і літератури. Учасники семінару оглянули навчально-методичну базу кабінетів і лаборантської вчителів-словесників.

 

Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінного розвитку кожної дитини — основна мета, що покладена в основу інноваційних технологій навчання. Тетяна Миколаївна часто продумує різні цікаві сувеніри для своїх вихованців. Для всіх присутніх креативний учитель подарувала власні «пігулки успіху».

 

Учасники семінару прийшли до усвідомлення того, що перед кожним є два шляхи: жити минулими заслугами, заплющуючи очі на кардинальні зміни в освіті, налаштовуючи своїх учнів на невдачі в житті, або змінити ставлення до новітніх освітніх технологій, активно застосовуючи їх у навчальному процесі, щоб виховувати молоде покоління успішним у житті. Вдало про це сказав І. Підласий: «Можна бездумно тужити за втраченими ідеалами, скаржитись на падіння духовності та вихованості, втрату людяності й моральності, загалом на життя і зовсім незвичну школу, але хід подій вже не повернути. Погрожувати поїздові, що стрімко віддаляється від перону, дозволено лише дітям». Отож до роботи на новому рівні, шановні учителі-словесники!

 

 

Ольга Сова, методист відділу гуманітарних дисциплін ВІППО