Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Обласна творча майстерня вихователя-методиста закладу дошкільної освіти № 23 м. Луцька Піддубної Л. А. «Використання методу проектів в освітньому процесі ЗДО»

Бер 18
02

З 12 по 23 лютого 2018 року тривав цикл занять обласної творчої майстерні вихователя-методиста ЗДО № 23 Піддубної Лариси Анатоліївни «Використання методу проектів в освітньому процесі ЗДО», учасниками яких стали 33 вихователя закладів дошкільної освіти Волинської області.

 

Зміна освітньої парадигми, переорієнтація професійного мислення педагогів з репродуктивного типу діяльності до продуктивного даються нелегко. Тому відповідне спрямування роботи з підвищення фахової майстерності педагогів дає їх участь у навчанні з використання методу проектів в освітньому процесі закладу дошкільної освіти.

 

Лариса Піддубна розпочала навчання всіх педагогів із загального методу й алгоритму проектування. При цьому прагнула, щоб слухачі стали активними учасниками перетворень у закладі дошкільної освіти, а ще — щоб педагоги почали впроваджувати метод проектів в роботу з дітьми. Щоб навчити педагогів аналізувати й оцінювати свої професійні якості, мотивувати їх до професійного зростання, реалізувати потенційні можливості кожного, підійшла до організації професійного зростання педагогів індивідуально­-диференційовано. Провела анкетування педагогів, щоб визначити їхнє ставлення до проектної діяльності, міру допомоги, якої потребуватиме кожен, опановуючи метод проектів. З’ясувала бачення кожного педагога власної участі в розвитку освітнього процесу.

 

Метод проектів — це метод проблемного навчання, спосіб організації поетапної практичної діяльності на основі взаємодії педагога з дітьми задля досягнення мети, визначеної проблемою цього проекту. Він є своєрідною формою перспективного планування навчальної роботи за участю дітей. Водночас це специфічна педагогічна технологія, за якою втілюють цей план. Застосування методу проектів у закладі дошкільної освіти має на меті стимулювання інтересу дітей до певних проблем і розв’язання їх через діяльність, а також практичне застосування набутих знань та розширення можливостей дітей у самореалізації.

 

У процесі роботи майстерні учасники ознайомились із проектом «А що таке шастя?» за програмою психолого-педагогічного проектування Т. Піроженко, в рамках якого проведені майстер-класи: «Сюрпризи сенсорики з участю дрібної моторики» вихователем Юристою В. А.; «Промінці доброти» з використанням спадщини В. О. Сухомлинського вихователем Болібрух Н. А.; «Технологія айріс-фолдінг» вихователем Степащук Н. М.

 

Учасники майстерні відвідали музей «Цікавинки рідного краю», розміщений в середній групі № 2 закладу дошкільної освіти, де вихователь Антонюк О. І. ознайомила з експонатами «Дивовижна мозаїка рідного краю».

 

Педагоги закладу Латайчук О. А., Когут Н. А. продемонстрували майстер-класи мотиваційного та рефлексивно-оцінювального етапу проекту «А що таке щастя».

 

Вихователі Михалевич О. Ф., Нефьодова А. Р., Городюк Л. В., Болібрух Н. А., Когут Н. А., Оліфір Д. П. провели інтегровані заняття з дітьми в різних вікових групах.

 

Завершив роботу обласної майстерні творчий етап проекту. Вихованці середніх і старших груп, батьки та творча група педагогів закладу презентували свято «Різнобарвне щастя» за мотивом твору В. Сухомлинського «Щастя». Читання віршів, виконання пісень, таночків, малювання кольорів щастя переконали всіх присутніх у твердженнях: «Творчість  джерело щастя», «Щастя нації — мета освіти», «Щастя — це мир, мама, тато і я».

 

Слухачі обласної творчої майстерні створили порадник для батьків «П’ять формул щастя», «Як бути щасливим» та переконалися, що уміння користуватися проектною технологією є показником високої кваліфікації педагога, його інноваційного мислення, орієнтації на особистісний і професійний розвиток.

 

Отже, використання методу проекту в освітньому процесі ЗДО допомагає навчитися працювати в команді, виробляється власний алгоритм дій для досягнення поставленої мети, педагоги вільні у виборі способів і видів діяльності. Проектна діяльність сприяє розвитку професіоналізму педагогів, спонукає до самоосвіти.

 

Березіна О. М., методист відділу

початкового навчання та дошкільного виховання

 

Нагору