Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Інклюзивний простір. Практичні кроки

Бер 18
19

З 14 по 16 березня 2018 року у м. Запоріжжя за підтримки Благодійного фонду Порошенка в рамках програми «Інклюзивна освіта — рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати» відбувся спеціалізований тренінг для представників Волинської, Сумської і Хмельницької областей.

 

Делегацію з Волині у складі 12 чоловік представляли директор обласного ресурсного центру Мазурик Т. В., методист з питань інклюзивної освіти ВІППО Романюк С. В., фахівці обласного ресурсного центру Гулюк Т. О. і Тарасюк А. М., завідувачі районних ПМПК Горохівського відділу освіти Лич С. П., Ківерцівського — Мрочко Н. Є., директори шкіл: ЗОШ І-ІІІ ст. — гімназія смт Турійськ Ковальчук О. С., ЗОШ І-ІІІ ст. смт Торчин Ворошик О. Р., директор Володимир-Волинського ІРЦ Токарєва О. П., учитель-дефектолог Затурцівської спеціальної школи-інтернату Шурхал О. В., асистент вчителя ЗОШ І-ІІІ ст. м. Ковеля Шворак І. М., учитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. № 15 м. Луцька Павляшик Я. О.

 

Представники областей мали можливість ознайомитися зі структурно-функціональною моделлю інклюзивної освіти Запорізької області, особливостями упровадження інклюзивної освіти в умовах сільської школи на прикладі Балабинського НВК «Престиж» та КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат „Джерело“» ЗОР, організаційно-правовими аспектами створення та функціонування ІРЦ у м. Мелітополь.

 

Саме зараз черговим революційним кроком у системному реформуванні інклюзивної освіти стало створення сучасних інклюзивно-ресурсних центрів. З 1 вересня 2018 року такі центри замінять застарілу мережу ПМПК (психолого-медико-педагогічних консультацій) по всіх областях України, а їх послуги будуть безпосередньо наближені до дітей на місцях.

 

Завданням тренінгу було розкрити організаційно-правові аспекти створення та функціонування ІРЦ, показати особливості взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів із закладами освіти та партнерами у соціальній сфері.

 

Учасники тренінгу усвідомили, що важливим аспектом для дієвої роботи фахівців ІРЦ є правильна організація надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг як необхідної умови соціалізації дитини з особливими освітніми потребами та ефективне використання субвенції щодо державної підтримки таких учнів.

 

Зрозуміло, що для вдалої реалізації реформи Україна потребує кваліфікованих та професійних фахівців для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсних центрах, і тому нам, учасникам тренінгу, поставлено завдання на регіональному рівні починати розбудовувати професійну роботу ІРЦ та втілювати нові, більш прогресивні та якісні підходи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Адже філософія ІРЦ полягає в забезпеченні системного кваліфікованого супроводу дитини з ООП протягом усього навчання — від 2 до 18 років.

 

Делегація з Волині вдячна організаторам тренінгу для тренерів з питань інклюзивної освіти за змістовну і насичену програму перебування, можливість побувати на острові Хортиця і відвідати історико-культурний комплекс «Запорізька Січ», отримати насолоду від виступу артистів обласної філармонії.

 

Романюк С. В., методист відділу

з питань управлінської діяльності та інклюзивної освіти

 

Нагору