Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Обласний семінар методистів природничих дисциплін та економіки районних (міських) методичних кабінетів

Чер 18
08
Переглянути фото події

08 червня 2018 року у ВІППО відбувся обласний постійно діючий семінар методистів природничих дисциплін та економіки районних (міських) методичних кабінетів «Впровадження реформи Нової української школи: проблеми та перспективи». У заході також взяли участь керівники методичних об’єднань вчителів природничих дисциплін закладів обласного підпорядкування, спеціалісти гуманітарних відділів з питань освіти ОТГ.

 

Реформування сучасної освіти — це подолання ізольованого викладання навчальних предметів і створення нових навчальних програм. Принцип інтеграції проголошений основним принципом реформування освіти. Інтеграція — це не механічне поєднання двох або більше предметів, а взаємопроникнення, об’єднання їх у єдине ціле на основі спільного підходу.

 

Н. В. Григор’єва, завідувач відділу природничих дисциплін ВІППО, у своєму виступі зазначила, що інтеграція як мета навчання повинна дати учневі ті знання, які відображають зв’язок окремих частин світу як системи, навчити дитину уявляти світ як єдине ціле, в якому всі елементи взаємопов’язані. Реалізація цієї мети має початися вже в початковій школі.

 

Про формування цілісного розуміння навколишнього світу засобами інтегрованого навчання розповіла учасникам семінару Н. А. Поліщук, науковий співробітник науково-дослідної лабораторії освітніх інновацій та координації діяльності РМК (ММК).

 

Використовуючи техніку «СВОТ-аналіз», методисти розглянули проблему впровадження навчальних програм інтегрованого курсу «Природничі науки». Спочатку в групах, а потім спільно оцінили «сильні та слабкі сторони», «можливості та загрози», всі позитивні та негативні аспекти даного питання. І прийшли до висновку, що введення інтегрованого навчання має свої плюси та мінуси. Щонайперше, вчителі отримують новий виклик — навчитися навчати по-новому, адаптуватися до нової ролі в навчальному середовищі — бути не лише лектором, а й повноцінним членом дослідницької команди, науковим керівником, менеджером навчального процесу. Вчителі мають можливість проявити творчість, яка раніше обмежувалася стандартом одного предмета, а учні — отримати цілісну картину світу і дуже цінні навички — творчість, адаптивність, критичне мислення та навички співпраці, необхідні в реальному житті.


В освіті області працює багато талановитих, творчих, креативних педагогів. З метою виявлення таких вчителів-професіоналів, відкритих до нових знань, готових долучитися до реформування освіти, стати провідниками змін Нової української школи, МОН України щороку проводить всеукраїнський конкурс «Учитель року» в різних номінаціях. У 2018/2019 н. р. вчителі географії матимуть можливість показати свої знання та вміння і здобути перемогу. Завідувач відділу новацій та передових педагогічних технологій ВІППО І. В. Шинкарук ознайомила присутніх з новим Положенням про всеукраїнський конкурс «Учитель року — 2019».

 

Методисти відділу природничих дисциплін ВІППО М. Р. Кащенюк, Л. М. Мацюк, Т. С. Гребенюк надали методичні рекомендації щодо реалізації вимог Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти.

 

Новий зміст і завдання сучасної системи освіти вимагають особливої уваги до професійного зростання педагогів. Саме тому серед основних завдань реформування освіти є забезпечення професійного розвитку й неперервне навчання педагогів упродовж їхньої професійної діяльності. З новими підходами до організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2019 році ознайомила Т. П. Верба, завідувач відділу навчально-методичного забезпечення та дистанційної освіти ВІППО, а Н. О. Рубльова, завідувач відділу інформаційного забезпечення освіти — з правилами оформлення та подання авторських оригіналів у науково-методичний вісник «Педагогічний пошук».

 

Семінар завершився підведенням підсумків, виробленням рекомендацій щодо науково-методичного забезпечення реалізації реформи Нової української школи.

 

 

Н. В. Григор’єва,

завідувач відділу природничих дисциплін ВІППО

 

Нагору