Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Пункт перевірки відкритої частини ЗНО з української мови і літератури на Волині

Чер 18
07
Переглянути фото події

Із 29 травня по 7 червня 2018 року у Волинській області на базі Луцької спеціалізованої школи № 1 працював пункт перевірки зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури. На пункт доставлено 37 скриньок із 8836 роботами (бланк Б). Прикро, але із цієї кількості аж 2335 були порожніми, а це 26,42 %. Нагадаємо, що за власне висловлювання, яке й перевіряли на пункті, учасник ЗНО мав змогу отримати 20 балів (12 балів за зміст відповідно до критеріїв та 8 балів за мовленнєве оформлення - грамотність).

 

У роботі пункту взяло участь 66 екзаменаторів та 5 старших екзаменаторів, які пройшли ряд семінарів-тренінгів, навчань, перевірок. Цього року учасники ЗНО, які першими зареєструвалися на пробне тестування, мали можливість перевірити свої завдання відкритої форми, надіславши їх у  Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти, а його представники відправляли ці роботи екзаменаторам, таким чином проводилося й оцінювання творів учасників, й своєрідне навчання-іспит екзаменаторів. А новопризначені екзаменатори повинні були ще й написати власне висловлення на певну тему, запропоновану ЛРЦОЯО. Адже коли вчитель сам уміє створити текст, сформулювати чітко тезу, підібрати два-три переконливі  аргументи, навести приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва, не переказуючи змісту і не даючи повної характеристики образів, а лише вказуючи на проблему, порушену зазначеним автором у конкретному творі, може сформулювати висновки,  то  такий екзаменатор правильно, об’єктивно оцінить написане іншим.

 

Екзаменатори здійснили дві перевірки й виставили бали за всіма критеріями в поле екзаменатора. Варто зазначити, що робота екзаменатора на пункті є надзвичайно відповідальною, оскільки за кожним балом - майбутнє дитини. Адже учасник отримує оцінку для державної підсумкової атестації з української мови в шкільний атестат за 12-бальною системою оцінювання, а також бал для вступу в заклад вищої освіти за 200-бальною. Подвійна перевірка завдання відкритої частини тесту є більш об’єктивною, бо її здійснюють дві особи з різним баченням, але з однаковими критеріями та підходами до всіх робіт. Вважаю, що екзаменатори з Волині були неупередженими, професійними, діяли в рамках правил та критеріїв, розроблених Українським центром оцінювання якості освіти, але в інтересах учасників. А тема цьогорічного власного висловлювання не була важкою. Учасники мали викласти власний погляд на проблему: «Що мотивує людей до дії  більше - віра в себе чи впевненість у підтримці друзів, рідних, однодумців?». Тішилися працівники пункту перевірки, коли читали виважені висловлювання учасників, у яких простежувалися власний погляд на проблему,  чітка позиція, наводилися приклади з творів української та зарубіжної літератур, формулювалися висновки, робота була написана грамотно, а, отже, бал за відкрите завдання був досить високий: 17-20. І, навпаки, засмучувалися, коли учасники не могли дати чіткої відповіді на питання, наводили приклади з казок із головними героями Колобком або ж дідом, що тягнув ріпку, бо ж був «вмотивований». Прикро, що роки навчання такими учнями витрачені марно, у їх пам’яті не збереглися автори та герої художніх творів, які показують приклад для наслідування, вчать діяти у схожих ситуаціях, адже закінчувати школу (коледж, профтехучилище) повинні вже свідомі люди, що мають чітку думку про проблеми сьогодення, про майбутнє країни.

 

Загалом, варто зазначити, що зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури продемонструвало певні негаразди в освіті в цілому й у вивченні предметів зокрема, на які варто звернути особливу увагу, що, безсумнівно, зроблять учителі. Екзаменатори пройшли справжню школу майстерності, удосконалили вміння перевірки відкритої частини тестування, могли спілкуватися в колі однодумців, отримали неоціненний досвід.

 

Ольга Сова,

методист відділу гуманітарних дисциплін ВІППО

 

 

Нагору