Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Інструктивно-методична нарада за підсумками роботи у 2017/2018 н. р. та основними напрямками роботи у 2018/2019 н. р. для спеціалістів, методистів з дошкільної освіти

Чер 18
14
Переглянути фото події

14 червня відбулася інструктивно-методична нарада за підсумками роботи у 2017/2018 н. р. та основними напрямками роботи у 2018/2019 н. р. згідно з річним планом ВІППО для спеціалістів, методистів з дошкільної освіти РММК та ОТГ області.

 

Олена Березіна, методист відділу початкового навчання і дошкільного виховання, поінформувала присутніх про підсумки Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в закладах дошкільної освіти України, що проводився Міністерством освіти і науки України, Комітетом з фізичного виховання та спорту, Інститутом модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Конкурс проводиться з метою вивчення, узагальнення та розповсюдження кращого досвіду роботи з фізичного виховання, активізації діяльності керівництва навчальних закладів, відділів освіти, управлінь освіти і науки щодо покращення роботи з фізичного виховання. Кращими визнані матеріали з досвіду роботи закладу дошкільної освіти № 13 «Дельфін» м. Луцька, завідувач Кусик І. В.

 

За словами Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, українська освіта, як 50 чи 70 років тому, досі орієнтована на накопичення знань. І це в той час, як цивілізований світ орієнтується на вміння застосовувати знання на практиці: «Ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи компетентностей». Нова школа має намір стати «школою компетентностей», яка буде враховувати індивідуальні здібності кожної дитини.

 

Одним із базових принципів Нової української школи є уявлення про безперервність освіти. Це означає, що процес виховання, навчання та формування особистості починається відразу після народження і триває пожиттєво. Саме тому дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. Держава при цьому визнає пріоритетність дошкільної освіти та забезпечує умови для її здобуття.

 

Дошкільна освіта — цілісний процес, спрямований на: забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

 

Головним заняттям для дітей є гра. Однак у реальності більшість знань дошкільники отримують, слухаючи інформацію й заучуючи її зміст. А це не розвиває в них навичок критичного мислення. «Занадто багато фактів і мало концептуалізації, занадто багато запам’ятовування й мало мислення» — так характеризують сучасну систему освіти психологи.

 

Освітній процес у Новій початковій українській школі організовується за циклами: перший — адаптаційно-ігровий (1-2 класи), другий — основний (3-4 класи). Тому педагоги закладів дошкільної освіти повинні відмовитися від специфічних форм і методів роботи з дітьми, які застосовувалися раніше в початковій школі.

 

Сучасний дошкільний навчальний заклад має бути позитивним, динамічним простором, що оптимізує розвивальний потенціал дітей. Актуальними в роботі з дітьми дошкільного віку є інноваційні підходи: програма фінансового та соціального розвитку дітей «Афлатот» та методика «Шість цеглинок», — з якими ознайомилися учасники наради.

 

Олена Березіна зробила презентацію «Як запровадити фінансову автономію ЗДО: дії директора» та наголосила на змінах в управлінській діяльності закладів дошкільної освіти.

 

Наступне питанням, яке обговорювалося, — це курси підвищення кваліфікації педагогів закладів дошкільної освіти у 2018/2019 н. р., їх змістове направлення та форми проведення.

Березіна О. М.,

методист відділу початкового

навчання і дошкільного виховання

 

 

Нагору