Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Проблемний семінар учителів української мови і літератури «Застосування інноваційних освітніх технологій на уроках української мови і літератури»

Чер 18
14
Переглянути фото події

14 червня 2018 року у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся проблемний семінар учителів української мови і літератури «Застосування інноваційних освітніх технологій на уроках української мови і літератури». На семінар запрошено словесників — членів обласної творчої групи, що опрацьовують практичне використання інноваційних технологій у викладанні вищезазначених предметів.

 

Учитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Боратин Луцького району Наталія Миколаївна Черняк поділилася з присутніми досвідом використання QR-кодів. Програма Plickers застосовується для фронтального тестового опитування учнів і працює за принципом зчитування штрих-кодів. Педагог створює базу класу (списки учнів класу), достатню кількість тестових завдань, роздруковує картки з особистими штрих-кодами. Під час фронтального опитування учні відповідають на питання, піднімаючи догори карточку. Учитель зчитує інформацію зі смартфона, на який завантажено програму, котра демонструє відповіді. Таким чином, протягом 4-5 хвилин перед учителем — повна картина знань кожного учня з певної теми. Присутні на семінарі вчителі самі мали змогу спробувати користуватися цією програмою.

 

Кожен учитель уміє створювати презентації за допомогою програми PowerPoint. Але не всі знають, що такі презентації легко можна перебудувати у відео. Учитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Княгининок Луцького району Марія Іванівна Міткевич ознайомила учасників семінару з програмою Bandicam, яка легко дозволяє це зробити. Bandicam — програма для створення скриншотів і захоплення відео з екрану монітора. Вона здатна виконувати чіткі зображення, записувати звук із мікрофона. Учителям було запропоновано переглянути відео за повістю-казкою Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Програма безкоштовна, проста для вивчення, тому словесники можуть легко використовувати її у практиці.

 

Тетяна Миколаївна Парадовська, учитель Луцького навчально-виховного комплексу № 22, продемонструвала робочі зошити з української літератури для 7 та 8 класів. Завдання, запропоновані в них, допоможуть школярам зрозуміти мотиви написання творів, почути міркування авторів про окремі суспільні події, спонукатимуть замислитися про роль художніх засобів у розкритті ідейного змісту художніх творів. Робочі зошити містять ілюстративні матеріали, схеми, таблиці, плани до характеристики персонажів, завдання для розвитку комунікативних та творчих здібностей учнів, відомості з теорії літератури. При підборі матеріалів до уроку враховано особистісну унікальність кожної дитини, а також запропоновано завдання на вибір (вікторини, конкурси, кросворди), що зацікавлять школярів, допоможуть творчо осмислити мистецькі явища. Такі зошити нададуть можливість осмислити твір у тому ракурсі, що є значущим саме для певного школяра.

 

Учитель Т. М. Парадовська презентувала довідник «Власне висловлення. 20 балів», де подано приклади з літератури та суспільного життя, а також зразки власних висловлень на зовнішнє незалежне оцінювання. Педагог продемонструвала присутнім календарне планування, у якому розміщені таблиці з української мови та літератури, календар учителя, види лексичних, граматичних та стилістичних помилок, формули вербального оцінювання учнів, словник педагога, а також мотиваційні наліпки.

 

Своїми здобутками з використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови і літератури поділилися вчителі — слухачі курсів підвищення кваліфікації Оксана Семенівна Комашко із Ковельської гімназії та Людмила Іванівна Остапчук із загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Героя України Андрія Снітка смт Маневичі.

 

Учасники семінару переглянули відеовебінар «Технології фахової майстерності вчителя-словесника», детальніше ознайомившись із поняттями: скрайбінг, буктрейлер, перевернене навчання тощо.

 

Присутні переконалися, що ХХІ століття — час прискореного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, якими має вільно володіти сучасний учитель, щоб не просто передавати знання наступним поколінням, а навчити якісно користуватися на практиці. Застосування ІКТ у навчанні стане інструментом забезпечення успіху Нової української школи.

 

 

Сова О. О., методист

відділу гуманітарних дисциплін ВІППО

 

 

Нагору