 Найтонші джерельця, з яких наповнюється ріка єдності
навчання й виховання — це бажання дитини вчитися
В. Сухомлинський
Мотивація до навчання — одна із важливих умов реалізації навчально-виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування мотивації в учнів до навчально-пізнавальної діяльності є однією з головних проблем сучасної школи.
28 листопада 2018 року на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний проблемний cемінар учителів біології на тему: «Мотиваційний аспект у змісті й структурі сучасного уроку біології».
Мацюк Л. М, методист відділу природничих дисциплін Волинського ІППО, наголосила на актуальності обраної теми, важливості мотивації як чинника формування основних компетентностей у курсі біології та екології.
На жаль, з кожним роком діти все більш втрачають зацікавленість до навчання. Чому одні учні охоче йдуть до школи, а інші відмовляються вчитися й прогулюють уроки? Із психологією мотивації отримання біологічних знань учнів у закладах загальної середньої освіти присутніх ознайомив Остапйовський О. І., кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології ВІППО.
Найкращий учитель той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. Тільки від майстерності вчителя, його педагогічного досвіду і психологічного настрою залежить використання ним таких форм і методів роботи з учнями, які сформують у них сталі позитивні мотиви у здобутті знань, умінь, навичок, викличуть інтелектуальні інтереси. Своєю педагогічною майстерністю з учасниками семінару поділилась Ягенська Г. В., заслужений вчитель України, доцент кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів ВІППО, кандидат педагогічних наук.
Важка і одночасно важлива робота вчителя з обдарованими дітьми. Вона приносить радість вчителеві і гордість за учнів. Про мотивацію як важливий структурний елемент у системі підготовки школярів до турнірів та олімпіад із присутніми поділилися Бондарук О. П., учитель біології та екології Володимир-Волинської гімназії імені Олександра Цинкаловського Володимир-Волинської міської ради, та Новачук Л. І., учитель біології навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І‑ІІІ ступеня ‑ дитячий садок» с. Замшани Ратнівського району.
За підсумками роботи семінару визначено основні орієнтири розвитку мотиваційної сфери школярів при вивченні біології.
Мацюк Л. М., методист відділу природничих дисциплін ВІППО
|