Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Обласний семінар-практикум для керівників музичних «Використання ігрових методів і прийомів в музично-ритмічній діяльності в різних вікових групах»

Лис 18
28
Переглянути фото події

Згідно з річним планом роботи ВІППО на 2018 рік 28 листопада проведено обласний семінар-практикум для керівників музичних закладів дошкільної освіти «Використання ігрових методів і прийомів в музично-ритмічній діяльності в різних вікових групах».

Захід відбувся на базі закладу дошкільної освіти № 11 м. Луцька «Золота рибка». Директор ЗДО Шумчук Галина Миколаївна ознайомила учасників семінару із розвивальним предметно-ігровим середовищем у різних вікових групах, вихователь-методист Зелінська Людмила Василівна зауважила, що музичне виховання є органічною складовою всього навчально-виховного процесу у закладі дошкільної освіти.

 

Хореографія — один з найяскравіших та емоційних видів мистецтва, що дарує радість як виконавцям, так і глядачам, залучає дітей до художньої творчості, сприяє їх морально-естетичному вихованню. Цей вид мистецтва люблять більшість дітей: їм подобається рухатись під ритмічну танцювальну музику, що будить їх фантазію, захоплює. Танець та музика взаємопов’язані один з одним: музика є душею танцю, вона створює творчий настрій, емоційну сферу, координацію, музикальність та артистичність, впливає на руховий апарат, розвиває слухову, зорову, моторну (м’язову) пам’ять, розвиває естетичний смак.

 

Учасники семінару переглянули відеоролик, який продемонстрував фото- та відеоматеріали свят, розваг, конкурсів, фестивалів дитячої танцювальної творчості. Хореограф Сиротинська Софія Андріївна пояснила, що залучення дітей до хореографії йде різними шляхами, починаючи з доступних за віком цікавих вправ, музичних ігор, етюдів, танців, хороводів, що допомагають дітям зрозуміти та полюбити мистецтво хореографії. Заняття з дітьми 5-6 річного віку бажано проводити в ігровій формі, яка є домінантною формою організації занять для дітей цього віку.

 

Гра — це активна діяльність, спрямована на виконання музично-ритмічних завдань, вона викликає у дітей веселий, бадьорий настрій, впливає на активність процесу розвитку рухів, формує музичні здібності, сприяє розвитку дитячої творчої ініціативи. Гра вводить дитину в життя, в спілкування з оточуючими, з природою, сприяє придбанню знань. Вона завжди має певну мету. В музично-ритмічних іграх метою є розвиток інтелекту, почуття ритму і такту, пам’яті, музичного слуху, самої творчої діяльності дитини. Ігри сприяють швидкому запам’ятовуванню вивченого матеріалу, інтенсивності вивчення, позбавлення від комплексів. Ритмічні ігри, найтіснішим чином пов’язані з моторикою, м’язовою реактивністю людини, тому треба навчити дитину фізично відчувати ритм. Нервова система, як і мускулатура, піддається розвитку, тому людина, що володіє почуттям ритму, буде краще грати, співати, танцювати і т. ін. Виховується у дітей почуття ритму, підвищується раціональна організованість рухів, їх працездатність, розвивається дихання.

 

Цінною складовою семінару стали майстер-класи хореографа Сиротинської Софієї Андріївни та керівників музичних Кулікової Тетяни Михайлівни, Хорави Наталії Анатоліївни. Педагоги, учасники семінару-практикуму, мали можливість вправлятися у навчанні групових, індивідуальних, сюжетних таночків та хороводів для різних вікових груп з використанням ігрових методів та прийомів.

 

Важливе значення на хореографічному занятті має музичний супровід, який повинен відповідати віку дітей, бути доступним до сприйняття, чітко передавати характер рухів, ритм та темп. Отже, під час організації та проведенні хореографічних занять з дітьми дошкільного віку, педагогу слід дотримуватись таких методичних вимог:

 

1. Визначення навчальних, виховних, розвивальних завдань.

2. Відповідність змісту заняття його тематиці, меті й завданням.

3. Використання різнохарактерного музичного матеріалу.

4.Зміна видів діяльності, місця розташування дітей, дозування навантаження. 5. Використання різноманітних методів і прийомів, що стимулюють рухову, розумову, творчу активність дітей.

6. Створення цікавої ігрової атмосфери, що сприяє підвищенню інтересу до заняття.

7. Підведення підсумків заняття з аналізом діяльності дітей.

Отже, гра завжди була та остається традиційним засобом педагогіки. А значить, і заняття з хореографії при певній фантазії керівника, також може стати цікавою грою.

 

Березіна О. М., методист відділу початкового

навчання та дошкільного виховання

 

Нагору