Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Тренінг із медіаграмотності для керівників закладів освіти Ківерцівського району

Гру 18
12
Переглянути фото події

12 грудня 2018 року з ініціативи методичного кабінету відділу освіти Ківерцівської РДА на базі Ківерцівської експериментальної Всеукраїнського рівня загальноосвітньої школи-комплексу I-III ступенів науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту освіти Волинського ІППО — завідувач кафедри, кандидат фізико-математичних наук, доцент М. О. Сташенко та старший викладач О. В. Рудь провели тренінг із медіаграмотності для керівників закладів освіти Ківерцівського району.

 

На сьогодні актуальність медіаосвіти в навчальному середовищі визначається не лише тим рівнем інформатизації, що досягло суспільство, але й тим, що глобалізаційні зміни в застосуванні медіазасобів зробили наше сприйняття світу значною мірою залежним від того, як його подають у медіапросторі. Особливої ваги це питання набуває нині при реалізації, прийнятої у 2016 році Президією Національної академії педагогічних наук України нової редакції Концепції впровадження медіаосвіти та нового Державного стандарту початкової освіти, що містить курс навчання медіаграмотності, згідно яких школярі мають засвоїти навички зі сприйняття, аналізу, інтерпретації, критичного оцінювання інформації в текстах різних видів та медіатекстах.

 

«Медіаграмотність — це необхідне вміння для сучасної особистості, — виокремила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час презентації проекту „Вивчай та розрізняй (Learn to Discern)“ — це перша в своєму роді ініціатива із інфо-медійної грамотності для ЗЗСО. ­- Ця програма має на меті сформувати в учнів України навички критичного мислення, що необхідні, аби не піддаватися впливу дезінформації та пропаганди..» ... «Для виживання нашої держави дуже важливо, щоб громадяни вміло критично мислити, — сказала вона. — Ми мусимо відверто собі сказати, що метою пересічної школи ніколи не було навчити критично мислити. Адже критично мислити означає, що людина вміє ставити запитання, а не приймає просто так на віру. Традиція ж пострадянської школи — знати правильну відповідь на запитання. Ми зараз змінюємо цю парадигму. Медіаграмотність — це необхідне вміння для сучасної особистості: ми підкреслюємо це і в концепції Нової української школи, і законі „Про освіту“. Ми вдячні нашим партнерам, які допомагають нам розробити методологію інтеграції медіаграмотності в шкільні предмети».


Для успішного інтегрування медіаосвіти в освітній простір керівники закладів освіти Ківерцівського району під час тренінгу формували навички медіаграмотності, аналізували специфіку журналістських стандартів, виробляли уміння вирізняти факти, судження і їх оцінки. Працюючи у групах, навчались виокремлювати ознаки маніпуляції, пропаганди, фейків у медіапросторі та знайомились із елементами фактчейгінгу (робили спроби самостійних вердиктів).

 

Тренінгові форми роботи дозволили учасникам самостійно аналізувати і виявляти шляхи маніпулятивних, фейкових і пропагандистських впливів сучасного медіаконтенту на споживача інформації і створили дружню, комфортну атмосферу навчального заняття. А запропоновані тренерами інтерактивні форми спонукали учасників вийти «за межі» стандартного мислення, щоб об’єктивно і критично аналізувати медіатексти. Очікуваним результатом тренінгу стало бажання учасників розвивати власні медіакомпетентності, формувати медіагігієну та долучати до процесу медіаосвіти педагогічних працівників закладів освіти району.

 

М. О. Сташенко, завідувач кафедри

менеджменту освіти, к.ф.-м.н., доцент

 

 

 

Нагору