Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Обласний постійно діючий семінар керівників методичних об’єднань учителів географії

Кві 19
23
Переглянути фото події

Новий етап у розвитку шкільної освіти пов’язаний з упровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. Як зробити так, щоб компетентнісний підхід став не просто черговим гаслом оновлення освіти, в тому числі географічної, а її дієвим інструментом? Пошуку шляхів розв’язання даної проблеми був присвячений обласний постійно діючий семінар керівників методичних об’єднань учителів географії на тему: «Компетентнісно орієнтовані навчальні завдання з географії як спосіб актуалізації особистісного потенціалу учнів», який відбувся 23 квітня 2019 року у ВІППО.

 

У ході семінару учасники визначали принципові відмінності знаннєвого та особистісно-компетентнісного підходів до навчання. Зробили висновки, що компетентність — це результат навчання, який визначається не кількістю знань, вмінь і навичок, заучених учнем, а його спроможністю застосовувати свої географічні знання для вирішення практичних життєвих завдань. Все це зумовлює зміни в організації навчання.

У виступі Н. М. Ткачук, проректор з наукової роботи ВІППО, кандидат педагогічних наук, акцентувала увагу на основних завданнях, які має вирішувати урок, що формує компетентності.

 

Завідувач відділу природничих дисциплін ВІППО Н. В. Григор’єва зазначила, що компетентнісний підхід ні в якому разі не заперечує фундаментальних (теоретичних) знань учнів. Тому організація навчального процесу з географії перш за все має орієнтуватися на формування предметної географічної компетентності.

Формування ключових компетентностей потребує залучення різноманітних навчальних ресурсів, одним з яких є компетентнісно орієнтовані навчальні завдання. Працюючи над завданням, учень сам визначає проблему, контролює процес її вирішення, а вчитель виконує функції організатора, консультанта, що супроводжує самостійну роботу школярів.

 

Майстер-клас «Реалізація особистісно розвивального потенціалу учнів шляхом виконання компетентнісно орієнтованих завдань» провела Н. М. Денисюк, вчитель географії Комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 — ліцей Луцької міської ради»

Досвідом упровадження компетентісно орієнтованих навчальних завдань з географії поділилась Т. Г. Риковська, вчитель географії Луцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23 Луцької міської ради. Вона також запропонувала учасникам семінару самим скласти такі завдання, дотримуючись певних вимог.

Присутні на семінарі вчителі мали можливість переконатися в тому, що компетентність є інтегрованим результатом навчання, який виходить за межі предметної складової навчання, який не вичерпується змістом однієї дисципліни, зокрема географії, засвоєнням знань та формуванням предметних умінь. Йдеться про життєві компетентності, які є необхідними людині у професійній діяльності й у приватному житті, від сформованості яких залежить, чи буде людина готовою до вимог життя, чи відбудеться як особистість.

 

 

Нагору