Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Виклик часу: віддалене навчання

Сер 20
20
Переглянути фото події

COVID 19 та тривалий карантин внесли значні корективи у наше життя і, однозначно, змінили кожного із нас, змусили стати гнучкішими, замислитися над цінністю життя та його пріоритетами, повернутися обличчям та зрозуміти роль лікарів, медсестер, вчителів. Ситуація, що склалася, спонукала усіх краще опанувати цифрові технології, навчитися самим і, відповідно, вчити інших.

У травні 2020 року Британською Радою організовано спеціальний міжнародний тренінг «Віддалене навчання», участь у якому взяли вчителі з України, Білорусі та Молдови. Для поширення ідей тренінгу Міністерство освіти і науки України та Британська Рада в Україні ініціювали проведення такого ж курсу для методистів обласних закладів післядипломної педагогічної освіти для подальшого розповсюдження каскадним методом серед учителів англійської мови у кожному регіоні.

Протягом 17-20 серпня 2020 року 21 методист з кожної області України під керівництвом чотирьох тренерів: Олександра Шаленка, незалежного експерта, Світлани Бацмай, методиста відділу гуманітарних дисциплін Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, Світлани Куриш, завідувача навчально-методичного центру суспільно-гуманітарних дисциплін та міжнародної інтеграції Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, та Мар’яни Тріфан, методиста кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, опановували сучасні платформи та інструменти для організації віддаленого навчання.

У вказаному курсі розглядалося використання платформи Zoom як найефективнішої для організації онлайн-навчання, адже вона дає можливість класної дошки, коментування, роботи в парах та групах, дозволяє проводити інтерактивні заняття та тренінги в онлайн-режимі. Курс акцентує увагу на синхронному (онлайн та очному), асинхронному (дистанційному) та перевернутому навчанні.

Найоптимальнішим вважається змішане навчання: комбінація очного чи онлайн-навчання із вчителем/викладачем та дистанційного (самостійного виконання завдань вдома учнями/слухачами). Для цього ідеально підходять платформи Zoom (онлайн-навчання) та GoogleClassroom (дистанційна робота). Окрім вказаних платформ, методисти навчилися використовувати й інші інструменти: Padlet, Lino, Mindmeister, GoogleForms, Mentimeter, AnswerGarden. Після трьох днів практичних занять завданням учасників було провести групами мікротренінги з колегами, щоб продемонструвати здобуті знання та вміння.

Вказаний курс є нині дуже актуальним і, водночас, практичним. Його продовженням стане проведення каскадним методом відповідних тренінгів методистами на курсах підвищення кваліфікації та використання вчителями запропонованих платформ, інструментів, підходів, методів та технік під час організації віддаленого навчання у такий непростий час.

Переконані, що вказаний курс українською мовою був би корисним і для вчителів інших предметів, адже озброює необхідними знаннями та вміннями, спонукає переглянути методику навчання певного предмета та підлаштувати її під онлайн-режим.

 

Відгуки тренерів та учасників.

Саша Шаленко, тренер: «Вражає та тішить рівень зацікавленості учасниць курсу. Обговорення та виконання деяких завдань іноді було важко зупинити. Отримані знання й уміння одразу ж втілювалися у життя під час мікротренінгів. Викликає також велике задоволення злагоджена робота команди тренерів, як під час підготовки, так і протягом всього курсу».

 

Мар’яна Тріфан, тренер: «Неоціненний досвід, неймовірні можливості, нові набуті знання та уміння, можливість прожити курс і як учасник, і як тренер, відчуття єдиної родини. Дякую всім, хто зробив це можливим».

Світлана Бацмай, тренер: «Курс „Віддалене навчання“ спонукав переглянути методику навчання іноземної мови, адаптувати її під онлайн та дистанційне навчання, випробувати себе в ролі тренера для своїх колег, опрацювати безліч платформ та інструментів, обрати найоптимальніші з них, навчитися самій, щоб навчати інших. Буду намагатися якомога повніше включити вказаний курс для підвищення кваліфікації вчителів Волинської області. Рекомендую вказаний курс і для вчителів інших предметів (українською мовою)».

 

Марина Мочикіна, учасниця: «Впродовж курсу ми чітко розмежували різницю між віддаленим, дистанційним та онлайн-навчанням, ознайомилися з технологіями перевернутого та змішаного навчання, попрацювали з різними платформами та інструментами для організації різних моделей навчання. Вважаю своїм обов’язком донести та опрацювати всю отриману інформацію із вчителями англійської мови Донецької області та підвищити їх цифрову грамотність».

 

Нагору