Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Семінар-практикум «Застосування ігрового методу в музичному мистецтві як ефективного засобу розвитку творчих здібностей учнів»

Жов 20
05
Переглянути фото події

05 жовтня 2020 року у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-практикум учителів музичного мистецтва з теми «Застосування ігрового методу в музичному мистецтві як ефективного засобу розвитку творчих здібностей учнів».

 

Модератор заходу ‒ Червінська Наталія Леонтіївна, методист відділу виховної роботи ВІППО, наголосила, що у сучасних умовах реформування освіти в контексті ідей Нової української школи актуальними стають інновації в змісті й методиці викладання мистецьких дисциплін. Оновлені програми, нові підручники викликають посилену увагу у практиків, і це потребує роз’яснення щодо поєднання традиційних та інноваційних художньо-педагогічних технологій на уроках музичного мистецтва. Застосування саме ігрового методу в музичному мистецтві ефективно впливає на естетичне виховання, естетичний розвиток, здібності, смак та творчість учнів. «Ігрова концепція людини», як її назвав видатний нідерландський філософ і культуролог ХХ століття Й. Хейзінг, автор концепції «Людина, що грає» («Homo ludens»), поширена в педагогічних інноваціях США, Японії, країн Європи.

 

Музика і гра сполучають духовні сили людини в їх активності, якнайкраще стимулюючи до нових творчих надбань. Севрюкова Надія Борисівна, учитель КЗ «Луцький НВК № 9 Луцької міської ради», у виступі звернула увагу на використання музично-дидактичних ігор на уроках музичного мистецтва. На семінарі розглянуто та практично опрацьовано п’ять блоків вправ.

 

Блок 1. Ігри з музичними інструментами («Прогулянка», «Дятлик», «Музичний ярмарок», «Почуй, запам’ятай, заграй» тощо).

Блок 2. Ігри з саморобними шумовими інструментами (рейнстіки, тарілочки, шейкери, маракаси, клавеси тощо).

Блок 3. Створення музичного супроводу за допомогою рук, ніг.

Блок 4. Body percusion — створення ритмічного малюнку за допомогою мови тіла.

Блок 5. Виконання музичних творів за допомогою скляночок (робота в парах, групах, колі, індивідуально).

 

Українські народні ігри — невід’ємна частина національної культури. Народна гра — могутній вихователь, мудрий вчитель. Костянтин Ушинський вважав за необхідне обов’язково звертати увагу на народні ігри, опрацьовувати це багате джерело, організовувати їх і створювати з них могутній виховний засіб. Орищук Галина Дмитрівна, учитель КЗ «Луцька гімназія № 18 Луцької міської ради», обґрунтувала важливість використання ігрового народного фольклору на уроках музичного мистецтва та у народознавчих виховних заходах. Саме сьогодні, в час відродження національної ідентичності, дуже важливо формувати особистість дитини через українські дитячі ігри. Національні ігри глибокі своєю мудрістю, містять у собі великий виховний потенціал. Вони добре сприймаються, бо найповніше відповідають ментальності української дитини. Педагогам було запропоновано ознайомитися із особливістю проведення народних дитячих ігор Волині і Західного Полісся та окремі з них розучити, а саме: «Ворітечка», «Явур-явур», «Скаче горобейко», «Дудар», «Зозулька», «Віночок», «Гуси, додому», «Ми кривого танцю йдемо» та інші.

 

Актуальність комп’ютерного навчання зумовлена перебудовою сучасного українського суспільства відповідно до нових реалій життя. Запровадження в освітній процес сучасних інформаційних технологій відкриває нові шляхи й дає широкі можливості для активізації творчих, пошукових, особистісно орієнтованих форм організації навчання. Використання інформаційних технологій в музичному мистецтві відкриває нові горизонти для усвідомленого сприйняття музичного твору, розвитку музичного мислення і творчості, розширення можливостей самостійної роботи із забезпеченням індивідуального темпу навчання, сприяє свідомому засвоєнню навчального матеріалу, підготовці учня, здатного адаптуватися до сучасного ритму життя, самостійно працювати над розвитком особистого інтелекту та культурного рівня. Грицина Оксана Миколаївна, учитель ЗОШ І-ІІІ ст. с. Мерва Горохівського району, на платформі ZOOM провела онлайн-навчання учасників семінару з питання ефективності використання інтерактивних завдань для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу, актуальність та доцільність використання таких завдань на уроках художньо-естетичного циклу.

 

Блок 1. Створення тестових завдань на освітньому проекті «На Урок». Використання тестових завдань для навчання онлайн на уроці та під час дистанційного навчання. Створення сторінки «Домашнє завдання», опрацювання результатів тестування учнів.

Блок 2. Створення інтерактивних вправ з використанням готових шаблонів інтернет-ресурсів — сервісів для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів.

Модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи.

«LearningApps.org» — вправи з використанням готових шаблонів «Класифікація», «Вікторина» (множинні відповіді), «Вгадай слово», «Відповідності сітки», «Знайди слова».

«Wordwall» — вправа «Основні елементи музичної мови» (з використанням шаблону «Наведіть порядок»).

«FoxTools» — генератор QR-кодів. Створення QR-кодів та використання їх для квестових завдань.

«Фабрика кросвордів» (puzzlecup) — генерування кросвордів, онлайнкросворд, підготовка кросвордів для друку.

«Jigsaw Planet» — створення пазлів для гри онлайн та підготовка пазлів для друку.

За результатами навчання учасники отримали сертифікат про підвищення кваліфікації.

 

Червінська Н. Л., методист ВІППО

 

Нагору