 Креативність, розвинена творча уява, творчі здібності, готовність до нового, до відкритої взаємодії — розвиток таких ключових життєвих умінь є надзвичайно важливим для людини майбутнього. Школа має формувати нові навички, нові компетентності, які дозволять у цьому складному світі орієнтуватись і проявляти себе.
Що таке глибинне навчання і учіння, які чинники сприяють, а що перешкоджає глибинному навчанню та учінню, як ми розуміємо поняття креативності, якими шляхами можна розвивати креативність, які методи та прийоми використовувати — саме це і стало предметом для обговорення на семінарі-тренінгу учителів-словесників Турійщини «Ключові уміння 21 століття. Якісне учіння. Креативність і уява», що відбувся 29-30 жовтня 2020 р.
Під час дводенного спілкування учасники мали змогу практично опрацювати різноманітний інструментарій, за допомогою якого можна «креативити» як під час традиційних, так і в умовах дистанційного, онлайн-навчання. Разом визначали діапазон та багатство креативності як першочергового підходу до навчання. Рефлексували над усвідомленням цінності означених понять, адже ми висловлюємо думки, почуття, прагнення завдяки уяві та креативності. Вони ж лежать в основі науково-технічного прогресу. Ці вміння стимулюють економічний та соціальний розвиток через підприємництво.
Учителі літератури та мови — надзвичайні особистості, тому й працювати з групою разом було комфортно та цікаво. Багато думок звучали в унісон, доповнювали одна одну, відбувався творчий полілог. Учасники ділились думками, ідеями, знахідками.
Щиро дякую усім за співтворчість, а особливо завідувачеві РМК Турійського району Аллі Степанівні Євтушок, яка була ініціатором, натхненником та безпосереднім активним учасником семінару. Надзвичайно приємно було працювати з такою командою! Сподіваюсь, інтерес до ключових умінь 21 століття у освітян не зменшиться і ця програма сприятиме позитивним змінам.
Л. Бондарук, завідувач відділу гуманітарних дисциплін ВІППО
|