 Хороший учитель не пропускає жодної нагоди,
щоб навчити чогось корисного.
Я. А. Коменський
Відповідно до плану роботи ВІППО 12, 15 січня 2021 року відбувся семінар-практикум вчителів мистецтва закладів загальної середньої освіти з теми «Використання сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій для реалізації компетентнісного підходу в мистецькій освіті».
Модератор заходу ‒ Червінська Наталія Леонтіївна, методист відділу виховної роботи ВІППО, наголосила, що стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій відкриває нові можливості для вдосконалення освітнього процесу. ІКТ активно застосовуються для передачі інформації і забезпечення взаємодії педагога та учня в сучасних системах освіти. Сучасний учитель повинен не лише володіти знаннями в цій сфері, а водночас бути фахівцем щодо їх застосування у професійній діяльності. Викладання предметів художньо-естетичного циклу потребує використання ІКТ, які дозволять інтегрувати різні види мистецтва, досягати високого рівня візуалізації, впливати на емоційну сферу слухачів.
Грицина Оксана Миколаївна, учитель ЗОШ І-ІІІ ст. с. Мерва, висвітлила питання особливостей створення навчальних презентацій у вебдодатках з інтерактивним контентом. Звернула увагу на «Google Презентації» (інструмент для створення презентацій, редагування і роботи над ними як одному, так і разом із колегами (учнями), де б вони не знаходилися); «Sway-презентації» (інструмент для створення адаптивних презентацій, схожих на сучасні вебсайти з динамічним наповненням та різноманітними ефектами). Оксана Миколаївна наголосила, що презентаціями можна ділитися в інтернеті, вони мають однаково привабливий вигляд при відображенні на екранах з різною роздільною здатністю, пропорції презентації та розмір шрифту підлаштовуються під розмір вікна браузера. «Хмарність» і мобільність ‒ нові основні критерії розробок Microsoft Sway. Ці функції особливо цінні під час дистанційного навчання. Учасники семінару дізнались: як створити презентацію Sway, оформити заголовок презентації, додати картки з текстом та зображеннями, використати різні типи групування карток, додати власний аудіозапис; безкоштовний хмарний сервіс Sway має розширені налаштування оформлення, в яких можна змінити базовий колір, гарнітуру і розмір шрифту, інтенсивність анімації; режим спеціальних можливостей. Sway можуть використовуватися для: створення електронного посібника для дистанційного навчання; мультимедійного супроводу уроку; створення портфоліо вчителя; презентації учнівських проєктів.
Вальчишин Олена Олегівна, вчитель Рожищенського ліцею № 4, приділила увагу практичному використанню навчальних відеороликів «Audacity» (вільний багатоплатформенний редактор звукових файлів, орієнтований на роботу з декількома доріжками), який дозволяє виконувати такі функції, як редагування звукових файлів (Ogg Vorbis, FLAC, MP3 і WAV), запис, оцифрування звуку, зміна параметрів звукового файлу, накладення треків і застосування ефектів. Олена Олегівна підкреслила, що використання «Avidemux», вільного програмного забезпечення з відкритим сирцевим кодом, надає можливість для швидкого і нескладного редагування відеофайлів. Програма «ApowerREC» може записувати що завгодно на екрані, включаючи діяльність на робочому столі, відео в прямому ефірі, вебзустрічі тощо.
Учасники семінару-практикуму мали можливість ознайомитися з методичною роботою Прокопів Наталії Анатоліївни, учителя ліцею № 1 м. Ковеля. Наталія Анатоліївна зазначила, що на платформі Google Classroom розміщено віртуальні класи ліцею, онлайн-розклад уроків, у якому зазначено синхронні та асинхронні заняття. Там розміщено і різні типи завдань з мистецтва із використанням сайтів «Classtime», «Youtube», «Pinterect», «Learningapps». Сучасні педагоги і учні можуть використовувати сканери QR-кодів для пошуку інформації та завдань, а за допомогою віртуальних екскурсій відвідають провідні музеї світу та створять там мініквести, які мотивуватимуть учнів шукати та вивчати шедеври мистецтва. Наталія Анатоліївна ознайомила колег з СЕЕН аудіопрактикою «Вдумливе дихання», а також показала роботи учнів, які було розміщено у віртуальній галереї. Оцінки за них поставлені у електронному журналі «Атомс».
Учасники семінару наголосили, що використання сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій надає можливість значно урізноманітнити і підвищити ефективність всіх структурних компонентів уроку та особливо актуальним стає у процесі дистанційного навчання мистецьких дисциплін.
За результатами навчання педагоги отримали сертифікат про підвищення кваліфікації.
Н. Червінська,
методист відділу виховної роботи ВІППО
|