 18-19 березня на замовлення Турійського центру професійного розвитку педагогічних працівників на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти проведено онлайн семінар-тренінг. Це вже друге заняття для педагогів Турійщини.
А вже 21 березня, саме у день, коли увага всього світу привернута до людей із синдромом Дауна, проведено 8-годинний семінар-тренінг «Психологічне благополуччя всіх учасників інклюзивного навчання». У заходах взяли участь старший викладач кафедри педагогіки та психології Турчина Л. І. і методист відділу практичної психології та соціальної роботи Казмірчук Н. М.
Слухачі ознайомлені із сутністю поняття благополуччя, його видами та критеріями, умовами забезпечення благополуччя дітей з різними видами нозологій. Педагоги оволоділи методами діагностики психологічного благополуччя усіх учасників інклюзивного навчання та гандикапності (нетерпимості й дискримінації людей з інвалідністю). Проблемі виявлення, профілактики та подолання цього негативного явища приділила особливу увагу Турчина Л. І.
Питання формування безпечного освітнього середовища розглянула методист відділу практичної психології та соціальної роботи Казмірчук Н. М. У роботі зі слухачами Наталія Миколаївна зупинилася на особливостях булінгу та методах його профілактики. Особливу увагу звернено на цькування дітей з фізичними вадами.
20 березня у форматі офлайн для педагогів ЗЗСО села Гірка Полонка Боратинської селищної ради проведено семінар-тренінг з цієї ж теми. Старший викладач кафедри педагогіки та психології Турчина Л. І. у співпраці з кандидатом психологічних наук, доцентом кафедри Остапйовським О. І. звернули увагу на актуальність проблеми і сприяли формуванню психолого-педагогічних компетентностей реалізації інклюзивного навчання в освітньому закладі.
Педагоги опрацювали засади реформи освіти НУШ щодо забезпечення задоволення різного рівня потреб дітей з інвалідністю. Особливу увагу приділили формуванню педагогами безпечного освітнього середовища та запобігання булінгу.
Учасники трьох семінарів оволоділи навичками управління власними емоційними станами й ефективного впливу на стани інших, удосконалили вміння створювати програми профілактики булінгу та формування сприятливого клімату в класі.
Усі учасники підтримали ідею інформувати учнів, їхніх батьків, працівників школи про особливості підтримки Міжнародного дня «дітей сонця».
Турчина Л. І., старший викладач кафедри педагогіки та психології
|