Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Рефлексивна компетентність як складова безперервного професійного розвитку педагога

Тра 21
26

Формування професійної компетентності педагога є на сьогодні особливо актуальним питанням у контексті швидких змін у системі освіти, розвитку нових технологій, що проникають у всі сфери життя, і підвищення стандартів якості освітніх послуг. Ефективною інноваційною технологією формування професійної компетентності вчителя є рефлексивний підхід до викладання для досягнення найоптимальніших результатів учіння.

 

З метою усвідомлення педагогами значення рефлексивного мислення для творчого вирішення професійних завдань, розвитку самооцінки та рефлексивних умінь, активізації пізнавальної діяльності педагогів та систематичної роботи з підвищення ними своєї професійної компетентності 11-13 та 24-26 травня проведено онлайн семінари-практикуми «Формування та розвиток рефлексивних умінь педагогів. Створення портфоліо вчителя».

 

Завідувач відділу природничих дисциплін ВІППО Наталія Володимирівна Григор’єва акцентувала увагу на усвідомленні того, що рефлексія є стимулом до безперервного професійного розвитку, сприяє готовності до інновацій. Вдаючись до рефлексії, вчитель аналізує набутий досвід, робить висновки і будує плани на майбутнє.

 

Учасники семінару ознайомилися з методами рефлексії, професійним стандартом за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», навчилися використовувати рефлексивні механізми аналізу власної професійної діяльності, розвивали уміння продукувати ідеї, критично мислити, приймати рішення, рефлексувати.

 

Педагоги також виконали практичні роботи, однією з яких було створення моделі власного електронного портфоліо на основі вироблених критеріїв, орієнтовного переліку документів та правил його складання.

Значну увагу було приділена використанню в освітньому процесі методичних прийомів проведення рефлексії з дітьми, учнівському портфоліо як інструменту, що демонструє досягнення учнів та забезпечує можливості для самооцінювання.

 

За результатами роботи учасники семінару-практикуму отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.