Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Онлайн-семінар «Взаємодія інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти щодо організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами»

Чер 21
03

03 червня 2021 року фахівцями ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ВІППО проведено онлайн-семінар «Взаємодія інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти щодо організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами» для керівників інклюзивно-ресурсних центрів, центрів професійного розвитку педагогічних працівників, відповідальних осіб з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами органів управління освітою районних державних адміністрацій та територіальних громад області. До роботи семінару приєднались і педагогічні працівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти, які працюють в інклюзивному середовищі, всього - понад 100 учасників.

 

Мета семінару полягала у структуруванні знань та ознайомленні з практичним досвідом взаємодії ІРЦ і закладів освіти, які знаходяться на території їх обслуговування, щодо організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами (ООП) відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення та сучасного розуміння інклюзивної освіти.

 

У роботі семінару взяли участь Тетяна Іванівна Соломіна, заступник начальника, начальник відділу дошкільної, загальної середньої та вищої освіти управління освіти і науки облдержадміністрації, та Валентина Григорівна Бобир, начальник відділу початкової освіти управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України. Особливу увагу вони акцентували на важливості забезпечення якісних освітніх послуг дітям з ООП, які навчаються в інклюзивних класах (групах) і здійсненні відповідної професійної діяльності педагогічними працівниками ІРЦ та закладів освіти виключно в інтересах цих дітей та з дотриманням вимог законодавства.

 

Особливості розроблення індивідуальної програми розвитку дитини та причини труднощів її реалізації розкрила методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Неоніла Войтович.

Туровський Юрій Михайлович, директор ІРЦ Підгайцівської сільської ради, висвітлив важливе питання моніторингу динаміки розвитку дитини з ООП як умови якісного інклюзивного навчання та надав дієві рекомендації щодо алгоритму його проведення фахівцями команди психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти.

 

Практичним досвідом взаємодії ІРЦ та закладів освіти з різних напрямків співпраці з учасниками семінару ділились:

Кириленко Світлана Валеріївна, методист НМК психологічної служби УО Луцької ОТГ, та Балясевич Лариса Ярославівна, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗЗСО № 15 м. Луцька; Лич Світлана Петрівна, директор ІРЦ Горохівської ОТГ; Богдан Валентина Володимирівна, директор ІРЦ Любомльської ОТГ, Янчук Тетяна Степанівна, директор Любомльського ЗЗСО № 3; Потрапелюк Неля Антонівна, директор ІРЦ Рожищенської ОТГ, Бухарова Поліна Іванівна, заступник директора Рожищенського ліцею № 2.

 

При підведенні підсумків семінару завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Тамара Мазурик наголосила, що системна взаємодія закладів освіти та ІРЦ є необхідною умовою підвищення ефективності упровадження інклюзивної освіти та забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу дітям з особливими освітніми потребами.

 

Скачати програму

Тамара Мазурик, завідувач

ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти

 

 

Нагору