Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Онлайн-семінар «Універсальний дизайн, створення інклюзивного середовища в закладах освіти»

Чер 22
07
Переглянути фото події

На виконання плану роботи Інституту 07 червня 2022 року фахівцями ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти проведено онлайн-семінар «Універсальний дизайн, створення інклюзивного середовища в закладах освіти» для працівників органів управління освітою територіальних громад, які відповідають за інклюзивну освіту, директорів центрів професійного розвитку педагогічних працівників та директорів інклюзивно-ресурсних центрів. До роботи приєднались і педагогічні працівники, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі, всього — понад 90 учасників.

 

Мета семінару — розуміти важливість універсального дизайну в освіті, визначати ефективні шляхи та умови формування інклюзивного середовища для дітей з особливими освітніми потребами, представити позитивний досвід створення ефективного інклюзивного середовища в закладах освіти у співпраці з ІРЦ та батьками, обговорити проблемні питання.

 

У роботі семінару взяла участь Тетяна Соломіна, заступник начальника, начальник відділу дошкільної, загальної середньої та вищої освіти управління освіти і науки облдержадміністрації, яка окреслила напрямки державної політики в частині реалізації завдань інклюзивної освіти у період війни. Особливий акцент вона зробила на питанні організації безпечного середовища в освітньому процесі та дотримання всіх нормативних вимог задля збереження життя і здоров’я дітей. Олена Марчук, головний спеціаліст відділу організаційної роботи і прогнозування управління освіти і науки ОДА, інформувала про проблемні аспекти фінансового забезпечення щодо підтримки осіб з особливими освітніми потребами та оплати праці педагогів в інклюзивному середовищі. Використання універсального дизайну та алгоритм створення інклюзивного середовища в закладах освіти висвітлила Тамара Мазурик, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

 

Важливі питання забезпечення умов та складових ефективного інклюзивного середовища розкрили:

1. Тетяна Хіняєва, головний спеціаліст управління державної служби якості освіти у Волинській області — «Інституційний аудит: формування інклюзивного освітнього простору».

2. Олена Моніч, директор центру професійного розвитку педагогічних працівників Шацької селищної ради — «Формування професійної готовності педагога до роботи в умовах інклюзивного середовища».

3. Неоніла Провальна, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти — «Розумне пристосування для забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії: адаптації та модифікації».

Практичний досвід використання ресурсів інклюзивного середовища для розвитку, навчання та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти представили Наталія Гаврилевич, заступник директора з навчально-виховної роботи Луцького ліцею № 27, та Вікторія Попович, заступник директора з навчально-виховної роботи НВК «Ківерцівська ЗОШ І ст. — Ківерцівська гімназія».

Також практичними напрацюваннями взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів із закладами освіти та батьками задля формування ефективного інклюзивного середовища поділились Галина Пекарчук, директор ІРЦ Ковельської міської ради, і Наталія Остапчук, директор ІРЦ Прилісненської сільської ради.

При підведенні підсумків семінару Тамара Мазурик наголосила, що використовуючи універсальний дизайн, в освіті ми, перш за все, гарантуємо всім одинакові права, поліпшуємо якість життя та забезпечуємо більше незалежності й свободи для реалізації життєвих цілей усіх здобувачів освіти, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами.

 

Тамара Мазурик, завідувач ресурсного

центру підтримки інклюзивної освіти

 

Нагору