Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

«Духовно-моральне виховання як фактор формування життєвих компетентностей школярів»

Сер 22
23
Переглянути фото події

Формування духовного світу дітей та молоді, духовності як провідної якості особистості — велике і складне завдання, що стоїть у центрі уваги батьків, громадськості, широкого педагогічного загалу. Аналіз стану педагогічної практики з питань формування життєвих компетентностей учнів системою духовно-морального виховання в умовах сучасного полірелігійного багатоконфесійного суспільства, усвідомлення пріоритетності зазначеного зумовило вибір проблеми дослідження, що триває на базі Столинсько-Смолярської гімназії Рівненської сільської ради Ковельського району Волинської області з вересня 2017 р. (Наказ управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації № 375 від 12.06.2017 р.).

 

Дослідно-експериментальна робота у закладі освіти — це поєднання пошуку найбільш ефективної педагогічної системи через дослідну роботу, розробку програми експерименту та її реалізацію, включаючи і процес удосконалення масової педагогічної практики на основі отриманих результатів експерименту. 23 серпня науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту освіти — кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри М. О. Сташенко (науковий консультант) та старший викладач О. В. Рудь (науковий керівник), спільно з педагогічним колективом гімназії провели планову узагальнюючу науково-практичну конференцію (онлайн).

 

Науково-методологічне обґрунтування, систематизація та узагальнення результатів дослідно-експериментальної роботи, презентація практичних кейсів, обмін досвідом та плани подальшого інтегрування напрацювань у педагогічну практику були провідними темами до обговорення.

Директор ЗЗСО Олена Лопошук, зауважила, що впровадження інноваційних управлінських технологій для формування життєвих компетентностей учнів духовно-моральним вихованням у освітньому і виховному процесах є результативним, спонукає вчителя до творчого пошуку, сприяє зміні мети всієї освітньої діяльності.

Фахово презентували напрацювання керівники творчих груп: вчитель біології та курсів духовно-морального спрямування Володимир Лопощук і вчителька математики Валентина Шнур.

 

Усі учасники дискурсу акцентували увагу на поширенні апробованої у навчальному закладі системи пізнавально-творчих завдань інтегративного характеру, що спрямовані на формування життєвих компетентностей учнів духовно-моральним вихованням у освітньому і виховному процесах.

Духовність виявляється в потребі жити, творчо працювати відповідно до ідеалів Істини, Добра та Краси (Т. Г. Шевченко). Розгляд проблеми духовних цінностей у філософському, психолого-педагогічному дискурсі дозволяє визначити духовні цінності як узагальнені смислові утворення, які відрефлексовані суб’єктом сприйняття та стають орієнтирами поведінки у різних життєвих ситуаціях.