Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Останні новини:

Новини ВІППО » На головну

Семінар-практикум учителів музичного мистецтва

Лис 22
03
Переглянути фото події

03 листопада 2022 року у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-практикум учителів музичного мистецтва з теми «Застосування ігрового методу в музичному мистецтві як ефективного засобу розвитку творчих здібностей учнів».

 

З учасниками семінару працювали Червінська Наталія Леонтіївна (методист відділу освітньої та інноваційної діяльності ВІППО); Севрюкова Надія Борисівна (учитель Луцького ліцею № 9); Кочубей Людмила Володимирівна та Орищук Галина Дмитрівна (учителі Луцького ліцею № 18); Грицина Оксана Миколаївна (учитель Мервинського ліцею Берестечківської міської ради); Ткачук Світлана Михайлівна та Степанюк Аліна Валеріївна (викладачі Луцького педагогічного коледжу).

У ході роботи семінару обговорено особливості поєднання традиційних та інноваційних художньо-педагогічних технологій на мистецьких уроках у контексті реалізації ідей Нової української школи та застосування ігрового методу в музичному мистецтві. Під час практичної частини особливу увагу приділили використанню комп’ютерних технологій навчання. Педагогів ознайомили з Chrome Music Lab ‒ вебсайтом, який допоможе зацікавити учнів на уроках музичного мистецтва, зробить навчання доступнішим за допомогою веселих практичних експериментів. Сервіс дозволяє створювати власну музику та ділитися нею (експеримент Song Maker), створювати ритмічні імпровізації, експериментувати з власним голосом (Voice Spinner) тощо. Інтерфейс сайту доступний дітям різних вікових категорій, коректно працює на різних пристроях — телефонах, планшетах, ноутбуках. Треба просто відкрити сайт у веббраузері.

 

Перехід на дистанційне чи змішане навчання змушує шукати ефективні прийоми організації взаємодії онлайн, тому найбільш оптимальним є використання онлайнових інтерактивних вправ, кросвордів та ігор. Поєднавши різні вебзастосунки (Microsoft Office Sway, Google Диск, відеохостинг YouTube), можна створити цікаві інтерактивні ігри («Музична абетка», гра «Правда? Чи вигадка?»), пізнавальні музичні квести («З історії української народної пісні»), перетворити урок на захоплюючу віртуальну подорож з інтерактивними кросвордами, ребусами та вікторинами.

На семінарі окреслено важливість використання ігрового народного фольклору на уроках мистецтва. Саме сьогодні, в час відродження національної ідентичності, дуже важливо формувати особистість дитини через українські дитячі ігри. Національні ігри глибокі своєю мудрістю, містять великий виховний потенціал. Вони добре сприймаються, бо найповніше відповідають ментальності української дитини.

 

Педагогам запропоновано ознайомитися із особливістю проведення народних дитячих ігор Волині й Західного Полісся. Важливу роль у процесі навчання учнів відіграють музично-дидактичні ігри. Розглянуто та практично опрацьовано ігри з музичними інструментами («Прогулянка», «Дятлик», «Музичний ярмарок», «Почуй, запам’ятай, заграй» тощо); ігри з саморобними шумовими інструментами (рейнстіки, тарілочки, шейкери, маракаси, клавеси тощо); створення музичного супроводу за допомогою рук, ніг; виконання музичних творів за допомогою скляночок (робота в парах, групах, колі, індивідуально); Body percusion ‒ створення ритмічного малюнку за допомогою мови тіла.

Учасники семінару зазначили актуальність, інноваційність та практичну спрямованість заходу; наголосили, що уміле застосування ігрового методу в музичному мистецтві є ефективним засобом розвитку творчих здібностей, навчальної активності, інтенсивності мислення, пам’яті та уяви в учнів.

За результатами навчання педагоги отримали сертифікат про підвищення кваліфікації.

 

Наталія Червінська,

методист відділу освітньої та інноваційної діяльності ВІППО

 

Нагору