Сьогодні:

Вхід для методистів ВІППО 

Новини ВІППО » На головну

Тренінг «Медіаосвіта та медіа-інформаційна грамотність вчителя Нової української школи»

Січ 20
31
Переглянути фото події

«Скажи мені — і я забуду, покажи мені —

і я запам’ятаю, дай мені зробити

це разом з тобою — і я зрозумію» (Конфуцій)

 

23-24 січня та 30-31 січня 2020 року кафедрою менеджменту освіти Волинського ІППО та науково-дослідною лабораторією освітніх інновацій та координації діяльності РМК (ММК) організовано й проведено дводенні тренінги «Медіаосвіта та медіа-інформаційна грамотність вчителя Нової української школи» для завідувачів районних (міських) методичних кабінетів, працівників гуманітарних відділів ОТГ / відділів освіти ОТГ, педагогів.

 

Мета тренінгу — формування аудіовізуальної медіакультури педагогів та розвиток критичного мислення, аналітичного сприйняття інформації (медіатексту) в умовах сучасної візуальної медіареальності.

Програма навчального тренінгу

1. Медіаосвіта та медіаграмотність: освітні категорії та виклик часу.

2. Інформація. Види інформації.

3. Журналістські стандарти і журналістська етика.

4. Фактчек — формат журналістики контролю.

5. Реклама. Пропаганда.

6. Безпека в Інтернеті.

7. Інтерактивні форми та методи в процесі викладання медіаграмотності.

 

Під час навчання учасники тренінгу слухали цікаві міні-лекції про те, що таке інформація, які види інформації існують, важливість роботи із джерелами та базами даних, опрацьовували тему «Медіа і бізнес», специфіку поширення фейків та вірусного контенту, виявляли ознаки маніпуляцій та пропаганди, знайомились із концептом фактчекінгу. Виробляли уміння критичного аналізу деталей — ключа до розкриття фальсифікацій, фейків, та інформаційних міфів. Особливою складовою тренінгу був модуль про Нові медіа та соціальні мережі.

Основою роботи були практичні вправи, що формували в учасників навички критичного аналізу медіатекстів. Учасники виконували інтерактивні вправи і творчі завдання, зокрема опановували технології декодування інформації, аналізували новинні сюжети телеканалів, створювали медіатекст, визначали фейкові новини, маркери маніпуляції та пропаганди, працювали з практичними кейсами «Факт — судження — оцінка», створювали міні-проєкти, опрацьовуючи «Інформаційні жанри», брали участь у рольових іграх «Телефакс. Малювання на спині», «9крапок», «Випадок у пустелі» тощо.

 

Жваве обговорення викликала гра «Білий шум». У процесі виконання якої учасники переконалися, що ми живемо у світі багатобічних вертикальних комунікацій і це викликає хаос — «білий шум». Цілісна інформація, коли подається неповно та однобічно різними каналами комунікації, сприймається хаотично, і, навіть, добре знайома інформація не впізнається. Велика увага приділялася умінню аналізувати деталі.

А ще акцент зроблено на запровадженні Концепції «Нова українська школа», де медіаграмотність виступає складовою інформаційно-цифрової компетентності учнів, а навички медіаграмотносі включено у Державний стандарт початкової освіти.

Тренерами були — М. О. Сташенко, кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри менеджменту освіти ВІППО, О. В. Рудь, старший викладач кафедри.

Наталія Поліщук, завідувач науково-дослідної лабораторії

освітніх інновацій та координації діяльності РМК (ММК);

Оксана Рудь, старший викладач кафедри менеджменту освіти

Волинського ІППО

 

 

Нагору